Sunday, July 22, 2012

Parliamo di Italia



yes let's talk about italy. i just wrapped up my next trip to my favorite country on earth. i say this with all due respect to my visitors from other countries. i have, and continue to travel the world and like or love many countries. but it is in italy that i feel most at home. perhaps it is because italy is in my blood. my maternal grandparents were both both there. naples and sorrento to be exact. had they not left i may have been born there. or at least some version of me.
i am most at home away from home when i am sitting in an italian cafe or in a piazzo when i find myself drinking wine or cappucinos and eating. god yes eating!

i feel most at peace in sorrento. in venice. and mostly in florence. i believe in reincarnation. that said i firmly believe i roamed the pathways of florence in my past. i wish in my present i was walking there. every day. i go there to honor my past. i constantly think of expating to italy. during the entire bush administration i wondered what the hell was i doing in the usa. a voice kept shouting in my ear 'go home...go home to italy'. i did not listen. with the fear of a republican win looming here in america that voice is quietly beginning again. i am sure it will roar like a lion if the nitwit mitt wins in november. anybody know a flat i can rent or buy. i am not kidding. trust me. florence here i come. and what wonder that i could hop a train at any time and visit, finally, all of italy. and the rest of europe.

well anyway to celebrate finalizing my trip i offer 'fotoromanza' a song dear to my heart and soul. it is my memory of my second visit to florence and my wild wonderful nights in 'criscos' and of marco. my wonderful marco. if he is still there i will find him. a few other's too. yes i feel i am going home again. rome, perugia, bologna, padua here i come. venice god yes here i come. and my beloved florence you call to me. i'm coming back. this time i may never leave.

from the soundtrack of my life
gianna nannini


parliamo di Italia. Ho appena concluso il mio viaggio accanto al mio paese preferito sulla terra. Lo dico con tutto il rispetto per i miei visitatori provenienti da altri paesi. ho, e continuano a viaggiare per il mondo e piace o ami molti paesi. ma è in Italia che mi sento più a casa. forse è perché l'Italia è nel mio sangue. i miei nonni materni erano entrambi sia lì. Napoli e Sorrento per essere esatti. se non avessero lasciato i può essere nato lì. o almeno una qualche versione di me.

io sono più a casa lontano da casa quando sono seduto in un caffè italiano o in una Piazzo quando mi trovo a bere vino o cappucino e mangiare. dio si mangia!


mi sento più in pace in sorrento. a Venezia. e soprattutto a Firenze. Credo nella reincarnazione. Detto questo io credo fermamente i vagavano per le vie di Firenze nel mio passato. i desideri nel mio presente stavo camminando lì. ogni giorno. Ci vado per onorare il mio passato. Ho sempre voglia di expating in Italia. durante l'intera amministrazione Bush mi sono chiesto cosa diavolo stavo facendo negli Stati Uniti. una voce continuava a gridare al mio orecchio'andare a casa ... tornare a casa in Italia '. non mi ascolta. con la paura di una vittoria repubblicana si profila qui in America che la voce sia tranquillamente ricominciare. Sono sicuro che ruggirà come un leone, se il guanto nitwit vince in novembre. Qualcuno sa un appartamento posso affittare o comprare. Non sto scherzando. fiducia in me. firenze qui vengo. e quello che chiedo che potrei saltare un treno in qualsiasi momento e visitare, infine, tutta l'Italia. e il resto d'Europa.

bene comunque per celebrare la finalizzazione mio viaggio offro 'Fotoromanza' una canzone cara al mio cuore e l'anima. è il mio ricordo della mia seconda visita a Firenze e le mie notti selvagge meravigliose in 'Crisco di' e di marco. mio meraviglioso marco. se lui è ancora lì io la troverò. pochi altri è troppo. Sì, sento che sto andando di nuovo a casa. Roma, Perugia, Bologna, Padova sto arrivando. venezia Dio. Sì sto arrivando. e la mia amata Firenze vi invito a me. Sto tornando. Questa volta non può mai lasciare.


dalla colonna sonora della mia vita
gianna nannini dal vivo

No comments: